bespoked '22_gallery_xxl

# tech

Nem is gondoltam korábban, milyen nehéz galériát összeállítani: mennyire nehéz is objektívan válogatni.. de hát  nincs is ilyen kényszer a vállaimon, szóval a teljesség igényével és valószínűleg annak hiányával pár szubjektív szempont szerint átnéztem ki tudja hányadjára az anno "szanaszétkattintgatott" kiállítás anyagát.

In medias res: a kiállítás cakkumpakk legjobb masinériájának választott darab és gyártója:

STURDY

A 3D titán nyomtatás egyik kerékpáros atyaúristene, Tom Sturdy –aki mellesleg elérhető volt a gépei mellett- pattintott egy olyan standot, ahol mindegyik gép külön megért volna egy misét. Festéssel érthetően nagyon nem is foglalkozik, inkább csak dizájn elem- a többi keró titán-szürkén álldogált az emelvényen, irigyelve az időfutamgép körüli eufóriát.

 FESTKA

Nem is messze tőlünk, a cseheknél is forró a hangulat: a 2010-ben alakult manufaktúra extravagáns festéseivel is szeret villogni, de ők titán helyett a karbon mellé tették le a voksukat, és annak rendje és módja szerint készülnek szebbnél szebb kompozit műalkotások: tervezéstől-teszteléstől-gyártásig Prágában!

PROVA

Ha lehet ilyet mondani ezekben a berkekben egy elég jól csengő és ismert név, bár ők sem régiek /2015/. Az autóiparból átnyergelt Mark Hester vezetésével titán vagy acél váz, karbon nyeregcső kombóval operálnak és csiszolgatják harmonikusra a részleteket 3D nyomott elemeikkel együtt. Érdemes figyelni azokat a csúszópapucsokat, a felületbe simuló „szemeket”, sőt ha alaposan nézed, az egy 3D nyomtatott villa!

FESTÉS_DESIGN

Művészet a művészetben. Fejtegetni felesleges, csodálni kötelező:

SZEMÉLYES

Nehéz úgy végigmenni a standok között sokadjára, hogy ne legyen 1-1 hívogatóbb darab, valami ami nem csak azért kéne mert olyan hihetetlen szuper és tökéletes, hanem megragad benne valami más. Nekem két ilyen volt: egy kis brit cég a Clandestine egyik modellje és egy másik brit cég a Smithy frameworks tracklocross gépe.

CLANDESTINE

A részletek! Messziről semmi különleges, egy homogén egyenletes szín, egy klasszikusnak mondható túrabringa. De közelről.. a gyönyörűen elvezetett dinamókábelek, a bowden dörzsölése ellen hagyott kis fémfelület, a színre fújt sárvédők, bőr alátét, apró bowdenvezetők, minden a maga egyszerűségében annyira passzolt, hogy kifejezetten sokat néztem és nem tudtam betelni vele.

SMITHY FRAMEWORKS

A másik nagy kedvenc ez a tracklocross gép: lehet azért, mert minden annyira extra volt, hogy egy idő után jól esett egy puritán mindentől mentes letisztult bringát látni, ami mindössze két kerék meg egy váz. Persze itt is Phil agyak semmi flancolás.. de jól passzolt a szín, a geó, és persze a tulajék is nagyon kedvesen nézték ahogy időnként nyáladzok kicsit. A pasas 2019-ben vágott bele a bringakészítésbe, előtte díszműkovácsként dolgozott, szóval a fémhez volt némi köze már. Végül itt fektettem be a vagyonom, egy kormányszár-kupakot megengedhettem magamnak emlékbe. (a bringa amúgy kb 3500fontot kóstált, szóval nem erőltettem.)

Persze nem volt nehéz jó megjelenésű gépekbe botlani, akár ezek közül is bármelyik előtt elmorzsol az ember egy-egy könnycseppet:

 Hmmmm...

Mégis, azért mindig van ezeknek a dolgoknak egy olyan szeglete, ami valahogy nem illik bele a képbe, kilóg a sorból direkt vagy csak számunkra: a deviáns mindenit ezeknek. Nem mondhatom, hogy zsákutca vagy értelmetlen vagy csúnya, ez mind túl sok mindentől függ, de az biztos, hogy megosztó. Számomra ezek voltak olyan pillanatok-modellek- apróságok, amiket nem tudtam nagyon hova tenni, vagy esztétikailag nem illik a világképembe, vagy csak szimplán nem értem miért van rá szükség.. dönts te magad:

azok a bizonyos részletek

És még pár részlet-mert hát úgy szeretem a részleteket. Itt sem könnyű mindig meghúzni hol a határ az esztétika és az értelmes dolgok között: szerintem például kifejezetten jól néznek ki a szépen hajlított hátsó támvillák, kellemes vonalvezetés –talán férfiak genetikailag is így vagyunk ezzel, hogy az ilyen domborulatok tudat alatt is kellemes érzést kapcsolnak be- de azért mégis.. kell akkora ívet adni neki, hogy a tárcsafék beleérjen, és ki kelljen vágni belőle egy darabkát?... ugyanakkor meg mennyi értelme van egy hidrós-tárcsás bmx-nek? De nem mondhatod, hogy nem menő!

Mivel minden évben megrendezik, jó esetben simán megoldható egy átlagos külföldi hétvége árából a művelet, szóval ha ez a pár kép valamennyire is megkavarta a hormonháztartásod, ne vacilálj sokat.